איך ילדים יכולים להתכונן למבחנים

תוכן עניינים


ילדים צריכים להתכונן למבחנים מגיל צעיר. הם צריכים להתחיל להכין את עצמם לשאלות הבחינה ולמה הם הולכים לכתוב. זהו שלב חשוב מאוד בתהליך ההתארגנות לבחינה.

הילדים צריכים לדעת על מה הם הולכים להיבחן ואיך הם ייבחנו על זה. הם גם צריכים לדעת מה מצופה מהם מבחינת כישורי הכתיבה והידע שלהם בנושא.

לא פעם כאשר יש ילדים בעלי יכולות למידה גבוהות הם מופנים למבחני מחוננים, למרות היכולות הגבוהות של הילדים כאשר הם נאלצים להתמודד עם מבחני מחוננים הם לא מצליחים להתמודד איתם. לא פעם זה לא בגלל רמת הקושי של מבחני מחוננים אלא מתוך חוסר יכולת להתמצות בחומר המבחן. לכן, הבאנו לכם את הטיפים המובילים של הפרופסור הלא מפוזר שיעזרו לכם לדעת מול מה מתמודדים הילדים במבחני מחוננים.

מהם מבחני מחוננים

מבחני מחוננים משמשים לזיהוי תלמידים מחוננים ומוכשרים בתחום מסוים. הם יכולים להינתן לילדים בכל גיל, אבל הם ניתנים לרוב לילדים בין הגילאים 3 עד 7.

מבחן המחוננים הוא מדד פסיכומטרי המזהה ילדים שמראים אחת או יותר מהתכונות הבאות: כישרון, יצירתיות, אינטליגנציה או סקרנות. מבחני מחוננים יכולים לשמש גם לזיהוי לקויות שונות כגון דיסלקציה והפרעה על הספקטרום האוטיסטי.

ישנם שלושה סוגים של מבחני מחוננים: מבחני אינטליגנציה, מבחני הישגים ומלאי יצירתיות/אישיות. מבחני אינטליגנציה מודדים יכולות קוגניטיביות כמו חשיבה, זיכרון וכישורי פתרון בעיות. מבחני הישג מודדים ביצועים אקדמיים בנושאים כמו הבנת הנקרא, מתמטיקה וכישורי שפה. מלאי יצירתיות/אישיות מודדים תכונות אישיות כמו יכולת מנהיגות או יצירתיות.

 

מבחני אינטליגנציה

מבחני אינטליגנציה הם דרך למדוד אינטליגנציה וכישרון. מטרת המבחנים הללו היא לדרג אנשים לפי האינטליגנציה שלהם, כך שניתן יהיה להשוות אותם אחד עם השני.

כשמדובר ב-IQ, קיימים סוגים רבים ושונים של מבחני אינטליגנציה. לכל סוג מבחן יש את החוזקות והחולשות שלו, ולכן אין מבחן אחד למדידת האינטליגנציה של מישהו.

יש אנשים שמאמינים שמבחני IQ אינם מדד טוב לאינטליגנציה של מישהו, כי הם מודדים רק את יכולתו של אדם לבצע את המבחן. עם זאת, הוכח כי מבחני IQ מתואמים עם מדדים אחרים של אינטליגנציה כגון ציוני בית ספר וביצועים בעבודה.

מבחני הישגים

ישנם מספר סוגים של מבחני הישגים. הפופולריים שבהם הם

מבחני הישגים סטנדרטיים, המודדים את יכולת התלמיד לענות על שאלות בנושא נתון. הערכות אלו ניתנות בדרך כלל לתלמידים במאמץ למדוד את הידע וההבנה שלהם בנושא או נושא ספציפי.

כמה מבחני הישגים סטנדרטיים הם סטנדרטים ארציים, כלומר הם תוכננו כך שיקבל ציון אחיד בכל בתי הספר ברחבי הארץ. ניתן לקבוע מבחני הישגים מתוקננים אחרים רק בתוך מדינה או מחוז נתון, אך לא ברמה הלאומית. לכל מבחני ההישגים הסטנדרטיים יש סולמות ניקוד הנעים בין 0-100%.

 

עבודה
טיפים לחיפוש עבודה אחרי גיל 50

מציאת עבודה חדשה לאחר גיל 50 יכולה להיות אתגר מרתיע, בשל הדינמיקה המשתנה במהירות בשוק העבודה, ההתקדמות הטכנולוגית, ולמרבה הצער, הטיות גיל שעדיין נפוצות בתעשיות רבות. 

טיפול בהזעת יתר: מה אתה צריך לדעת?

הזעת יתר היא מצב שבו הגוף מפריט כמויות מופרזות של זיעה, לעיתים באופן חריג ולא תקני. זיעה היא תהליך טבעי שבו הגוף משחרר את החום המיותר, אך במקרים של הזעת יתר ישנה יתר-פעילות של בלוטות הזיעה. זיהוי התופעה מתבצע לעיתים קרובות באמצעות תלונות כמו רטיבות יתר בכף היד, הידיים, הרגליים או האגן.

צמיג רכב
השוואת מחיר צמיגים לרכב- בטיחות לרכב

אם אתם זקוקים לצמיגים חדשים לרכב שלכם, חשוב מאוד שתדעו כי עליכם לרכוש אותם בצורה נכונה. בהתאם לבדיקות של משרד התחבורה, לא מעט רכבים כיום נוסעים כביש והצמיגים שלהם לא תקינים או שחוקים יתר על המידה. חשוב לדעת כי נסיעה עם צמיגים שחוקים לא בטוחה כלל ולכן, בכל מקרה שבו עבר זמן רב מאז שבדקתם את הצמיגים שלכם, בכל מקרה שבו אתם חשים כי הצמיגים ברכב שלכם שחוקים ואין להם אחיזה טובה בכביש, חשוב מאוד שתפנו למקום שבו ניתן להחליף צמיגים בצורה הטובה ביותר.