כל הסיבות לקבל תקן 9001 ISO

תוכן עניינים


לא מעט ארגונים ועסקים מגלים לראשונה על תקן ISO 9001 כשהם מבקשים להירשם לראשונה למכרז ממשלתי או מכרז מול ארגון גדול שדורש את התקן כחלק מתנאי המכרז. מדובר על תקן בינלאומי שרוב החברות והארגונים הגדולים מכירים, וכדי להיות חלק מנתח שוב מסוים יש לחתור ולקבל את התקן במהירות.

למה ארגונים מבקשים את התקן?

משרדי ממשלה, ארגונים ותעשיות שונות דורשים את התקן כחלק מהמכרז שלהם מסיבה פשוטה – מדובר על התקן היחיד שמגדיר באופן מדויק לכל סוגי העסקים תהליכי ניהול וייעול בארגון, הן בתוך הארגון והן למול הלקוחות. מי שמחזיק בתקן עובר ביקורות שנתיות כדי לראות שתכני התקן אכן מיושמים, כך שמדובר על תקן מפוקח שמהווה אינדיקציה ברורה לניהול אפקטיבי ומועיל.

מדוע ארגונים חותרים לקבל את התקן

כיוון שיש לתקן איזו 9001 דרישות גבוהות, ומי שעומד בדרישות אלה מחזיק ביתרון ברור על המתחרים בכל הנוגע למוניטין ואיכות. כל עסק וארגון רוצים את ההכרה בכך שהם טובים במה שהם עושים, לא רק מבחינת המוצר או השירות אותו הם מספקים, אלא גם מבחינת העבודה הפנימית של החברה. תקן 9001 הוא היחיד שמתייחס לכל האספקטים הפנימיים של החברה בנושא ניהול ומתן מענה ללקוח, למעשה מדובר על התקן היחיד בעולם שמוכר על ידי ארגונים שונים שמתייחס לשיפור הפעילות הניהולית של הארגון.

מה התקן ייתן לארגון?

כאשר ארגון עובר הסמכת ISO 9001 הוא מטמיע יכולות חדשות שמהוות יתרון ברור למול ארגונים אחרים אך בעיקר באופן פנימי. הארגון ועובדיו יהיו קשובים הרבה יותר לצרכי הלקוח, רמת שביעות הרצון מהעסק תעלה, ממשקי העבודה הניהוליים ייהנו משיפור מתמיד, הארגון יחסוך כסף ומשאבים רבים, יופקו לקחים מטעויות ופעולות אקטיביות למניעת חזרתן ותבוצע השקעה גדולה בהרבה בהון האנושי של הארגון.

התקן מחזיר את ההשקעה בו

אמנם קבלת תקן 9001 מצריכה השקעה של שכירת יועץ חיצוני ועלויות שונות של הטמעת המערכת וקבלת התקן, אך בסוף מדובר על תקן שמחזיר את עלויותיו במהירות. לא רק שהתקן מחזיר את העלויות שלו – לטווח הרחוק הוא הופך לכלי חיסכון וייעול שמסייעים להגדיל את הרווח וההון של הארגון.

גם לחוסר הטמעת התקן יש מחיר

בעידן של היום, בו ארגונים, חברות ממשלתיות ועסקים מעוניינים לקצר תהליכים, הם בוחרים בדרך הקלה והמהירה, זו שתבטיח להם שכן נעשתה בקרה על התנהלות הארגון. תקן 9001 מהווה את האינדיקציה הראשונית שמדובר על ארגון שיהיה משתלם לעבוד מולו, לכן רבים בוחרים שהתקן יהיה תנאי סף למכרזים. יש לקחת בחשבון שגם לחוסר ההטמעה יש מחיר – שכן לא ניתן יהיה לגשת למכרזים שונים, חברות וארגונים מסוימים יבחרו שלא לעבוד עם הארגון בידיעה שלא קיים לו תו תקן ותהליכי ייעול מוכחים בניהול ובקרת איכות למול עבודת הלקוחות לא יוטמעו.

עבודה
טיפים לחיפוש עבודה אחרי גיל 50

מציאת עבודה חדשה לאחר גיל 50 יכולה להיות אתגר מרתיע, בשל הדינמיקה המשתנה במהירות בשוק העבודה, ההתקדמות הטכנולוגית, ולמרבה הצער, הטיות גיל שעדיין נפוצות בתעשיות רבות. 

טיפול בהזעת יתר: מה אתה צריך לדעת?

הזעת יתר היא מצב שבו הגוף מפריט כמויות מופרזות של זיעה, לעיתים באופן חריג ולא תקני. זיעה היא תהליך טבעי שבו הגוף משחרר את החום המיותר, אך במקרים של הזעת יתר ישנה יתר-פעילות של בלוטות הזיעה. זיהוי התופעה מתבצע לעיתים קרובות באמצעות תלונות כמו רטיבות יתר בכף היד, הידיים, הרגליים או האגן.

צמיג רכב
השוואת מחיר צמיגים לרכב- בטיחות לרכב

אם אתם זקוקים לצמיגים חדשים לרכב שלכם, חשוב מאוד שתדעו כי עליכם לרכוש אותם בצורה נכונה. בהתאם לבדיקות של משרד התחבורה, לא מעט רכבים כיום נוסעים כביש והצמיגים שלהם לא תקינים או שחוקים יתר על המידה. חשוב לדעת כי נסיעה עם צמיגים שחוקים לא בטוחה כלל ולכן, בכל מקרה שבו עבר זמן רב מאז שבדקתם את הצמיגים שלכם, בכל מקרה שבו אתם חשים כי הצמיגים ברכב שלכם שחוקים ואין להם אחיזה טובה בכביש, חשוב מאוד שתפנו למקום שבו ניתן להחליף צמיגים בצורה הטובה ביותר.