כל מה שחשוב לדעת על ביטוח בריאות

תוכן עניינים


כל אזרח ישראל חייב בביטוח בריאות ממלכתי על פי חוק. הרעיון הוא, שכל חייב להיות חבר באחת מארבע קופות החולים הפעילות בישראל, בעזרתן הוא יכול לקבל שירותי רפואה מסובסדים עבורם הוא משלם מדי חודש תשלום מסוים.

מלבד ביטוח בריאות ממלכתי, הרי שכל אזרח יכול במידה והוא מעוניין בכך גם לרכוש ביטוח בריאות פרטי. מדובר על פוליסות אשר נמכרות על ידי חברות ביטוח על פי פרמטרים ואפיונים ספציפיים של המבוטח, דוגמא גיל, מצב רפואי, היסטוריה רפואית, משקל, גובה ועוד.

ביטוח בריאות הוא כלי מאוד חשוב על מנת לקבל שירותי רפואה בתנאים הטובים ביותר. הרעיון הוא שאם חס וחלילה יש צורך בטיפול רפואי מסוים שהקופה איננה מסבסדת או איננה יכולה לספק בהקדם, הרי שניתן להשתמש בפוליסה ולקבל את הטיפול באופן מיידי דרך הרופאים אצלם מעוניינים לעבור אותו.

בין הכיסויים שהפוליסה מספקת אפשר למצוא ניתוחים, אשפוזים, טיפולים, בדיקות, צילומים, טיפולי פיזיותרפיה ועוד שורה ארוכה של דברים הקשורים כך או אחרת לעולם הרפואה. חשוב להדגיש, מדובר בדברים מאוד משמעותיים שיכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים ומעבר לכך, בהנחה וצריך לשלם עליהם. לכן חשוב להחזיק פוליסה פרטית לצד ביטוח בריאות ממלכתי.

 

מה חשוב לדעת על ביטוח בריאות

כאמור, ביטוח בריאות פרטי זו פוליסה שיכול לשרת אותנו לצד ביטוח של קופת חולים. הן בעצמן מוכרות ביטוחים משלימים אשר יכולים לספק לנו הרבה יותר אפשרויות מאשר ביטוח רגיל. עם זאת, נכון לעשות ביטוח בריאות פרטי בשביל שנוכל ליהנות גם מכיסויים רבים שהפוליסות של חברות הביטוח לא מספקות לנו וכן אפשרות לקבל טיפולים ושירותים מרופאים שאינם בהכרח עובדים בקופה.

למשל, אם אנחנו זקוקים לטיפולי פיזיותרפיה כתוצאה מפציעה, תאונה, חבלה או מכל סיבה אחרת, אזי שעלינו לבחון האם הפוליסה מכסה זאת, כמה טיפולים אנחנו יכולים לקבל בעזרתה והאם זה משתלם לנו. כמובן, שעלינו לבדוק זאת לפני שאנו רוכשים את הפוליסה, בשביל שנוכל ליהנות מהם בזמן הדרוש עבורנו.

נקודה נוספת שצריך לזכור, עם הזמן הצרכים שלנו משתנים ויחד עם זאת, גם התנאים משתנים. מאוד ייתכן שאנחנו נצטרך לבחון דברים שונים בפוליסה, בשביל שהיא תוכל לשרת אותנו טוב יותר, בהתאם לגיל ולמצבנו הרפואי.

 

איך נבחר פוליסה בצורה נכונה?

לפני שאנחנו ניגשים לרכוש פוליסת ביטוח בריאות, עלינו לבחון היטב אילו כיסויים נמצאים בפוליסה, כיצד הם יכולים לשרת אותנו ומה הסכומים שחברת הביטוח מקציבה להם.

אם נמשיך בדוגמא שלנו, אז אנחנו צריכים לבחון אילו כיסויים ניתנים עבור טיפולי פיזיותרפיה, כמה טיפולים אנחנו יכולים לקבל, במשך כמה זמן, וכן אנחנו צריכים לראות איפה בדיוק אנו יכולים לקבל את הטיפול והאם זה מתאים לצרכים וליכולות שלנו.

 

 

ביטוח דירה
מהו ביטוח דירה צד ג?

ביטוח דירה צד ג' הוא חלק מביטוח הדירה ואפשר לרכוש אותה באותה מסגרת ביטוחית, או במסגרת של ביטוח מבנה. מדובר בהרחבה לביטוח של הדירה כאשר הוא מכסה מקרים מאד מסוימים. כאשר אתם מבקשים לבדוק עבור הרחבה וביטוח דירה לצד ג' חשוב שתעשו זאת אצל אנשי המקצוע המתמחים בכך. במאמר זה הצוות המקצועי והמיומן של רמי לוי ביטוח המעניק ליווי אישי ומקצועי לבחירת פוליסות ביטוח עבור הדירה מסביר מדוע ביטוח זה חשוב, ומאיפה מתחילים לבדוק לגביו.

סוכן ביטוח
ניווט בין התלבטויות של סוכני ביטוח: מדוע הם חשובים ברכישת ביטוח

רכישת ביטוח יכולה להיות משימה מרתיעה, שכן ישנם סוגים רבים של פוליסות ואפשרויות כיסוי שיש לקחת בחשבון. בנוף כה מורכב, סוכני הביטוח ממלאים תפקיד מכריע בהדרכת אנשים ועסקים בתהליך. הם פועלים כמתווכים בין חברות הביטוח למבוטחים, ומציעים ייעוץ מומחה, שירות מותאם אישית ודוגלים בטובת לקוחותיהם. במאמר זה נבדוק את החשיבות של רכישת ביטוח דרך סוכן ביטוח וכיצד הם יכולים לעזור לנווט בין המורכבויות של פוליסות הביטוח.