כל מה שרציתם לדעת (אבל לא היה לכם נעים לשאול) על סקס בהריון

תוכן עניינים


תקופת ההיריון יכולה להיות מבלבלת לכל אישה. הגוף משתנה, התינוק בועט, יש כאבים שונים ושינויים בגוף שיכולים לגרום למתח רב. במיוחד בענייני סקס, ללא מעט נשים קצת קשה לשאול את השאלות, אך רובן חושבות עליהם ותוהות לגבי התשובות. אז כמה סקס אפשר לעשות בהריון ובאילו שלבים, מה עושים אם כבר יש ילד אחד בבית וצריך למצוא זמן לסקס, והאם סקס באמת יכול לזרז לידה? כדאי להמשיך לקרוא. 

סקס בהריון – מותר ואסור

ראשית יש לומר, כל עוד ההיריון תקין, אין כל מניעה לקיים יחסי מין בכל שלב, גם בשלבים המוקדמים של ההיריון וגם ממש עד הלידה. עם זאת, כדאי מאוד להכיר את המצבים בהם לא מומלץ לקיים יחסי מין בהריון, ואפילו אסור. אחד המצבים בהם לא מומלץ לקיים יחסי מין הוא מצב בו קיים דימום וגינלי שיכול להיגרם משינויים אנטומיים או היפרדות שליה, כל דימום מחייב בדיקה של רופא, הוא יהיה זה שיוכל להמליץ האם מותר או אסור לקיים יחסי מין. 

עוד מצבים בהם לא מומלץ לקיים יחסי מין הם כאשר יש צירים מוקדמים בשלב מוקדם בהריון, כאשר ישנה שליית פתח או שלייה נמוכה שנמצאת קרוב לצוואר הרחם או כאשר הוא מכסה אותו, וכאשר ישנה ירידת מים כשהקרומים פוקעים כיוון במצב כזה יכולים להיות זיהומים. כמו כן, לעיתים במצבים בהם קיים הריון מרובה עוברים הרופא המטפל ימליץ להימנע מקיום יחסי מין, אך לא תמיד. בכל מקרה על סקס הריון ותדירות קיום היחסים צריך להחליט הרופא המטפל בהתייחס לכל מקרה באופן אינדיבידואלי. 

לשלב את חיי היום יום עם הריון ועם סקס

שילוב חיי היום יום בתקופת הריון יכולה להיות מאתגרת, במיוחד אם יש עוד ילד בבית או אפילו כמה. קשה לצפות את הזמנים בהם הילדים הולכים לישון ולפעמים כשמגיעים לסוף היום, אחרי העבודה, הקניות, הסידורים, המקלחות והשיעורים, הדבר האחרון שאפשר לחשוב עליו הוא סקס. יש לשמור על שגרת סקס שכן הדבר תורם לשמירה על מערכת היחסים הזוגית, לכן רבים בוחרים לשנות את כללי המשחק, לקחת בוקר חופש מהעבודה, להקפיץ ילדים למסגרות וליהנות מבוקר זוגי ומלא תשוקה. מסגרת של גן ילדים או בית ספר מאפשרת את החופש המוחלט בבוקר להיות לרגע זוג, ואפשר לשלב זאת גם עם דייט זוגי, ללכת לבית קפה או להזמין אוכל הביתה. 

האם סקס מזרז לידה?

לא מעט נשים שמגיעות קרוב ללידה תוהות האם ניתן לזרז אותה באמצעות סקס. תיאורטית יש סיכוי שכן, אך זו לא עובדה מוגמרת בכל מקרה ומקרה. בפועל, כאשר מקיימים יחסי מין הדבר יכול לגרום לזיזו הלידה בשלבים המאוחרים ממש לקראת הלידה. יש בנוזל הזרע הורמונים להם השפעה ישירה על צוואר הרחם והם יכולים לגרום לו להתרכך.

שיקום הפה: השוואה בין כתרי זרקוניה לכתרי EMAX

כתרי זירקוניה הפכו לפופולריים יותר ויותר בתחום התותבות בשל העמידות והמשיכה האסתטית שלהם. כתרים אלה עשויים מחומר קרמי חזק ועמיד מאוד בפני סדקים וסדקים, מה שהופך אותם לאידיאליים לשחזור שיניים פגועות או חסרות. כתרי זירקוניה מציעים גם תאימות ביולוגית מעולה, ומפחיתים את הסיכון לתגובות אלרגיות או רגישות בחולים.