למה צריך ביטוח משכנתא

תוכן עניינים


מזל טוב! קיבלתם אישור לקבלת משכנתא, ואתם עומדים בפני רכישת ביתכם החדש. דעו, כי כל קבלת משכנתה מהבנקים מותנית ברכישת ביטוחי משכנתה ומבנה. זאת נועד על מנת להעניק לבנק בטוחות להחזרת המימון שניתן. כלומר, ביטחון במקרה שבו החזרי המשכנתה לא יעמדו בתוקפם עקב נסיבות כמו נזק למבנה, פטירה של אחד מבני/ בנות הזוג בתא המשפחתי וכדומה. ישנם קריטריונים רבים בגינם הדבר משמעותי וחשוב במיוחד, אולם החזק והחשוב שבהם הוא הביטחון והשקט היומיומי שלכם, כפי שיפורט בהרחבה במאמר זה.

מדוע יש צורך ברכישת פוליסת ביטוח משכנתא?

אמנם מדובר בחובה אשר מטיל הבנק בעת לקיחת משכנתא, ועדיין, חשוב להבהיר כי ביטוח המשכנתא משמעותי במיוחד גם עבור המבוטחים בו. מדובר בביטחון עבור הבנק מצד אחד ועבור המבוטחים מצד שני. באמצעות פוליסת ביטוח המשכנתא המבוטחים מבטיחים לעצמם כי במקרה שבו לא יוכל הבנק להיפרע מהתשלום, מנסיבות מוגדרות מראש, חברת הביטוח תכסה זאת עבורם. ביטוח משכנתא נועד לאותם מצבים כמו מוות פתאומי של אחד המבוטחים, למשל, כאשר במקרה כזה כמובן שבן/ בת הזוג האחרים יתקשה לשאת לבדו בתשלומי המשכנתא. או אז, אם אכן ישנו ביטוח משכנתא, לא ייאלץ המבוטח למכור את ביתו, אלא תכסה את חלקו חברת הביטוח.

אפשרות נוספת וחשובה לא פחות היא ביטוח משכנתה לשם ביטוח מבנה, במידת הצורך. ביטוח זה נועד למצבים בהם נגרמים נזקים למבנה, בבית או בדירה, ומונעים מצב בו ישאר המבוטח ללא קורת גג. שכן, לאור הנזק- סביר להניח שלא יוכל להמשיך ולשאת בעלויות המשכנתה. במקרה מעין זה, תכסה חברת הביטוח את נזקי המבנה, בכפוף לגובה הכיסוי המצוין בפוליסה, וכך תאפשר למבוטח להישאר מוגן, ללא חשש, בידיעה שביתו ישאר מבצרו גם במקרי חירום מעין אלו.

באמצעות רכישת פוליסות ביטוח משכנתא נהנים המבוטחים משקט נפשי לכל אורך תקופת החזרת המשכנתא. שכן, ישנו גב שעומד מאחוריהם במקרה אשר יצטרכו זאת. בשורה טובה היא כי התשלום עבור הפרמיה נתון לבחירת הלקוח, וישנם שני מסלולים לבחירתו, כך שישנה אפשרות להתאמה לכל תקציב. האפשרות האחת היא פרמיה קבועה והשניה פרמיה משתנה ומותאם לגובה המשכנתא, גיל המבוטחים ועוד כמה פרמטרים, לכל אורך "חייה" של המשכנתה.

 

השוואת ביטוח משכנתא- חשוב מאד לבצע טרם רכישת פוליסת הביטוח שלכם

טרם רכישת פוליסת ביטוח משכנתא, חשוב מאד ואף הכרחי לבצע השוואת ביטוח משכנתא. באמצעות השוואת ביטוח משכנתא, תוכלו להבחין בהבדלים מהותיים בין החברות השונות ונותני השירות, הן מבחינת תנאי הפוליסה, מתן מענה מהיר, שירותיות, עלויות הפוליסה והתאמה אישית וכדומה. טרם רכישת פוליסת ביטוח המשכנתא פנו לחברת טראסטי על מנת לדעת יותר, ולדאוג לעתיד שקט בהחזרי המשכנתה, שוחחו עם נציגינו ואלו ישמחו לתת מענה מקיף, ולהתאים עבורכם את פוליסת הביטוח המדויקת ביותר.

 

ביטוח דירה
מהו ביטוח דירה צד ג?

ביטוח דירה צד ג' הוא חלק מביטוח הדירה ואפשר לרכוש אותה באותה מסגרת ביטוחית, או במסגרת של ביטוח מבנה. מדובר בהרחבה לביטוח של הדירה כאשר הוא מכסה מקרים מאד מסוימים. כאשר אתם מבקשים לבדוק עבור הרחבה וביטוח דירה לצד ג' חשוב שתעשו זאת אצל אנשי המקצוע המתמחים בכך. במאמר זה הצוות המקצועי והמיומן של רמי לוי ביטוח המעניק ליווי אישי ומקצועי לבחירת פוליסות ביטוח עבור הדירה מסביר מדוע ביטוח זה חשוב, ומאיפה מתחילים לבדוק לגביו.

סוכן ביטוח
ניווט בין התלבטויות של סוכני ביטוח: מדוע הם חשובים ברכישת ביטוח

רכישת ביטוח יכולה להיות משימה מרתיעה, שכן ישנם סוגים רבים של פוליסות ואפשרויות כיסוי שיש לקחת בחשבון. בנוף כה מורכב, סוכני הביטוח ממלאים תפקיד מכריע בהדרכת אנשים ועסקים בתהליך. הם פועלים כמתווכים בין חברות הביטוח למבוטחים, ומציעים ייעוץ מומחה, שירות מותאם אישית ודוגלים בטובת לקוחותיהם. במאמר זה נבדוק את החשיבות של רכישת ביטוח דרך סוכן ביטוח וכיצד הם יכולים לעזור לנווט בין המורכבויות של פוליסות הביטוח.