מה זה משכנתא הפוכה ולמי כדאי לקחת אותה?

תוכן עניינים


יכולות לצוץ להן שאלות רבות כאשר מדברים על משכנתא הפוכה. אך השאלה הראשונה שתשאלו את עצמכם היא מה זה משכנתא הפוכה? כולנו מכירים את המשכנתא הרגילה, אך מה המשמעות של משכנתא הפוכה. כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה לכם תצטרכו להכיר את כל האפשרויות השונות. הרי לא תרצו להביא את עצמכם למצב שבו אתם לוקחים משכנתא שלא תהיה מתאימה לכם. המשכנתא היא ההלוואה החשובה ביותר שתיקחו בחיים, זאת שתלווה אתכם עשרות שנים קדימה. לפחות תדעו כי בחרתם את המשכנתא תהיה הכי נכונה לכם בהתאם למצב שבו אתם נמצאים. הגיע הזמן שסוף כל סוף סימני השאלה יהפכו לסימני קריאה חד משמעיים.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא הלוואה שמאפשרת לשעבד נכס כזה או אחר בתמורה לכסף. ההלוואה הזאת מיועדת בעיקר עבור אנשים מבוגרים, שהבנק מסרב לתת להם משכנתא. הרי הבנק יודע כי אנשים מבוגרים לא יצליחו להחזיר את מלוא הסכום מכיוון שמשכנתא נפרסת על עשרות שנים. על ידי שעבוד הנכס, הבנק מקבל ערובה לכך שהכסף יחזור אליו בדרך כזאת או אחרת. את ההלוואה ניתן לנצל למגוון רחב של פתרונות וסיבות שכל אחד חושב עליהן. יש כאלה שמשתמשים בה לרכישת דירה נוספת, אחרים עושים זאת להגשמת חלומותיהם. מעבר לשאלה מה זה משכנתא הפוכה, יש עוד כמה דברים חשובים שאתם צריכים להכיר.

 

כמה כסף ניתן לקבל?

כעת אחרי שהבנתם מה זה משכנתא הפוכה, תרצו לדעת כמה כסף תוכלו לקבל. התשובה הזאת היא לא חד משמעית, ומשתנה בין הגופים השונים שמספקים את ההלוואה. אנו מדברים על סכום שאמור לנוע בין 15 אחוז עד 80 אחוז משווי הנכס. לרוב לוקחים סדר גודל של 40-60 אחוז משווי הנכס כדי למנוע בעיות שונות בהמשך. המשמעות היא שככל שהשווי של הנכס יהיה גבוה יותר, כך תוכלו לקבל יותר כסף. כמובן שאם תרצו לקבל סכום גבוה יותר תהיה אפשרות להגיע להסכמות מול הגוף המלווה. הכי חשוב שתוכלו להגיע למצב שבו אתם מקבלים את הכסף המספק בשבילכם.

 

כיצד מתבצע ההחזר של משכנתא הפוכה?

כאן מגיע ההבדל המשמעותי ביותר בין משכנתא הפוכה למשכנתא רגילה. במשכנתא הפוכה אין החזרים חודשיים כפי שנהוג במשכנתא רגילה שכולנו מכירים. ההחזר על המשכנתא מתבצע כאשר מוכרים את הנכס בשלב כזה או בשלב אחר. בעת מכירת הנכס מכסים את סכום המשכנתא, ולאחר מכן ממשיכים הלאה. הפתרון הזה אידיאלי מאוד עבור אנשים מבוגרים שלא יכולים להחזיר סכום חודשי גבוה כל חודש. הפתרון הזה מאפשר להגשים את החלומות, ובו בזמן גם לא לפספס כל מיני הזדמנויות שונות. דווקא בגיל השלישי יכולות לצוץ להן כל מיני הזדמנויות שונות שלא היו קיימות בעבר.

lawyer
המדריך לזכויות חיילים ואנשי כוחות הביטחון: קבלו מה שמגיע לכם!

חיילים ואנשי כוחות הביטחון זכאים למגוון זכויות מעוגנות בחוק, בצווים ובפקודות הצבא. זכויות אלה כוללות בין היתר: זכויות רפואיות, תנאי שירות הוגנים, שכר ותשלומים שונים, זכויות משפטיות ועוד. המטרה העומדת מאחורי זכויות אלה היא להבטיח את רווחתם, הגנתם ושמירת זכויותיהם.

ציוד להגנה עצמית
המדריך המלא לציוד להגנה עצמית: מה נדרש בדיוק?

ההבנה המודרנית של ההגנה עצמית מעלה את התחום לגבהים חדשים, מעבר למהלך פיזי של קרב. ההגנה עצמית הכוללת משלבת רכיבים שונים החל מהתנהגות, שליטה עצמית ועד לשימוש בציוד להגנה עצמית ממוגן. בעזרת הציוד הנכון, ניתן להגן על עצמך במצבים של סיכון.