מחזיר דלת – למה הוא חשוב ואיך בוחרים מחזיר דלת בצורה נכונה

תוכן עניינים


כשאנחנו פותחים או סוגרים דלת, בין אם זה בכניסה למבנה ובין אם זה בכניסה לחדר מסוים, אזי שהציפייה שלנו היא שהדבר יתבצע בצורה בטוחה ונוחה, מבלי שייגרם נזק לדלת ומבלי שזה יסכן אותנו או כל גורם אחר.

אחת הדרכים להבטיח זאת היא באמצעות מחזיר דלת. מתקן בסיסי המותקן בחלק העליון של הדלת ומחובר אליה ואל הקיר שמנגד, ובכך בכל פעם כשפותחים או סוגרים את הדלת, הדבר מתבצע בצורה טבעית, לא בטריקה ולא בשום צורה אחרת שעלולה לגרום נזק לדלת או להוות מטרד בטיחותי.

מחזיר דלת הוא מתקן חיוני, במיוחד כשמדובר על דלתות זכוכית או דלתות כבדות, הסיבה לכך היא שאילולא מותקן בדלת מתקן שכזה, הרי שהדלת עלולה להיטרק בחוזקה ואז ייגרם לה נזק או שלחילופין, זה יסכן את מי שעומד בפתח או מאחוריה. לכן, מוטב להשתמש במתקן מחזיר מותאם לכך.

אילו סוגי מחזירי דלת קיימים בשוק?

אנחנו יכולים למצוא שני סוגים עיקריים של מחזירי דלת אשר ניתן להתקין אותם ולהשתמש בהם לאורך זמן. מחזיר דלת הידראולי וכן מחזיר שמן. מדובר על  שני מתקנים מאוד נפוצים ואיכותיים שאפשר למצוא אותם במגוון רחב של דלתות, הן במבנים פרטיים והן במבנים עסקיים, מסחריים, ציבוריים ואחרים.

מחזיר דלת הידרואלי – מדובר על מתקן המבוסס על עיקרון הבוכנה, יצירת לחץ הנעשית באמצעות ויסות ובקרה של שסתומים ובהתאם לכוח שהבוכנה יוצרת. מדובר על מתקין אופטימאלי שאפשר למצוא כאמור בהרבה מאוד דלתות.

מחזיר דלת שמן – מדובר על מחזיר שמן שיכול להתאים הן לדלתות כבדות והן לדלתות קלות, הם מאפשרים סגירה של הדלת בצורה בטוחה מבלי שיש צורך לנעול אותם. המחזיר איננו חשמלי, ועל כן הוא לא מושפע מצריכת חשמל. כאמור הוא יכול להתאים למגוון דלתות שונות.

איך בוחרים מחזיר דלת בצורה נכונה?

בשביל להשתמש במחזיר דלת בצורה נכונה, יש לבחון לא רק את הסוג שלו אלא גם את הגודל הדלת, המשקל שלה, הייעוד אותו היא אמורה לשרת, יש להתייחס גם להיבטים עוצמות הדלת והדרך בה ניתן לנעול אותה.

לפני שרוכשים מחזיר דלת כזה או אחר, יהיה נכון להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר יכולים לעזור בתהליך הבחירה וכן בתהליך ההתקנה. צריך לציין שמחזיר דלת אופטימאלי יכול להחזיק מעמד זמן רב ואין צורך להחליף אותו. כמובן שיהיה צורך בכך, אזי שיש להזמין אנשי מקצוע שיהיו מוכנים ומסוגלים לבצע זאת.

ההתקנה של מחזיר דלת היא לכאורה פשוטה וקלה, אך חשוב שהיא תתבצע על ידי איש מקצוע שמתמחה בכך, זאת על מנת שהמחזיר לא ייהרס, לא ייגרם נזק לדלת וכמובן בשביל שיהיה ניתן להתקין את המתקן במקום הנכון מבלי שייגרם שום נזק לתהליך העבודה עם הדלת.

 

 

 

 

עבודה
טיפים לחיפוש עבודה אחרי גיל 50

מציאת עבודה חדשה לאחר גיל 50 יכולה להיות אתגר מרתיע, בשל הדינמיקה המשתנה במהירות בשוק העבודה, ההתקדמות הטכנולוגית, ולמרבה הצער, הטיות גיל שעדיין נפוצות בתעשיות רבות. 

טיפול בהזעת יתר: מה אתה צריך לדעת?

הזעת יתר היא מצב שבו הגוף מפריט כמויות מופרזות של זיעה, לעיתים באופן חריג ולא תקני. זיעה היא תהליך טבעי שבו הגוף משחרר את החום המיותר, אך במקרים של הזעת יתר ישנה יתר-פעילות של בלוטות הזיעה. זיהוי התופעה מתבצע לעיתים קרובות באמצעות תלונות כמו רטיבות יתר בכף היד, הידיים, הרגליים או האגן.

צמיג רכב
השוואת מחיר צמיגים לרכב- בטיחות לרכב

אם אתם זקוקים לצמיגים חדשים לרכב שלכם, חשוב מאוד שתדעו כי עליכם לרכוש אותם בצורה נכונה. בהתאם לבדיקות של משרד התחבורה, לא מעט רכבים כיום נוסעים כביש והצמיגים שלהם לא תקינים או שחוקים יתר על המידה. חשוב לדעת כי נסיעה עם צמיגים שחוקים לא בטוחה כלל ולכן, בכל מקרה שבו עבר זמן רב מאז שבדקתם את הצמיגים שלכם, בכל מקרה שבו אתם חשים כי הצמיגים ברכב שלכם שחוקים ואין להם אחיזה טובה בכביש, חשוב מאוד שתפנו למקום שבו ניתן להחליף צמיגים בצורה הטובה ביותר.