מי יכול להוציא דרכון רומני?

תוכן עניינים

מאז הצטרפות רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007 חלה נהירה של ישראלים ממוצא רומני שרצות למצות את זכאותם כחוק, ולקבל אזרחות רומנית שבסופו של דבר תוביל לדרכון רומני. דרכון זה הינו בעל יתרונות רבים ומשמעותיים כמו אפשרות למגורי קבע בחו"ל, עבודה חוקית במדינות האיחוד האירופי, מגוון הטבות וזכויות סוציאליות, מעבר חלק בין המדינות, לימודים בחינם או בסבסוד משמעותי במוסדות אקדמיים נחשבים באירופה ועוד. בטווח זמן סביר של שנה עד שנתיים וחצי (תלוי במבקש ובסיטואציה האישית שלו) תוכלו לממש את זכאותכם לדרכון רומני עבורכם, דרכון רומני לילדים שלכם וליהנות ממגוון היתרונות שלו.

מי זכאי למעשה לדרכון רומני?

על פי החוק הרומני הזכאות לדרכון רומני היא עבור מי שנולד ברומניה, לרבות באזורים מסוימים שהיו בעבר בשליטת רומניה ו3 דורות אחורה – יהיו זכאים לאזרחות רומנית ובסופו של דבר גם לדרכון רומני. לדוגמה: אם אדם נולד ברומניה בשנות ה20 של המאה הקודמת, לאחר הקמת המדינה הם עלו למדינת ישראל, נולדו להם ילדים, אלה התבגרו וגם להם נולדו ילדים – אותם ילדים יהיו זכאים לאזרחות רומנית. אותו אזרח שנולד ברומניה בשנות ה20 שהיה זכאי לאזרחות רומנית, גם ילדיו, ילדיהם והילדים של ילדיהם יהיו זכאים לאזרחות רומנית. שימו לב כי בני/בנות הזוג של אזרחים רומנים אינם זכאים לאזרחות רק מכוח העובדה שהם נשואים כחוק לאזרחים רומנים, זאת כיוון שהחוקים ברומניה מכירים בקשר דם בלבד על מנת להעניק את הזכאות. בני הזוג כן יוכלו לקבל אשרת שהייה ברומניה ולחיות עם בני הזוג שלהם וכך גם הילדים. לאחר מספר שנים יוכלו להגיש בקשה לאזרחות גם הם בהתאם לחוקים במדינה.

אל מי פונים כדי לבדוק את הזכאות ואיך ניתן להתחיל בהליך המימוש?

התהליך לקבלת אזרחות הינו מורכב וסבוך, מצריך החתמת משרד החוק/משרד הדתות בחותמת אפוסטיל, תרגום המסמכים לשפה הרומנית והגשתם ברומניה לרשויות המקומיות דרך עורכי דין מקומיים. על כן, לא מומלץ לעבור את התהליך הזה לבד. חשוב יהיה לבצע אותו עם חברה מקצועית ומנוסה, שהנפיקה כבר אלפי דרכונים רומנים ותוכלו לספק לכם את השירות ברמה הגבוהה ביותר, להדריך אתכם בתהליך ולסייע לכם לעבור אותו בהצלחה ובמהירות האפשרית.

מה עושים במידה ואין לנו את המסמכים?

לעתים קשה להמציא את המסמכים הרלוונטיים, במיוחד כאשר צריך למצוא הוכחות לידה של אנשים שכבר אינם בין החיים. במקרה כזה חברתנו המקצועית תסייע לכם בהליך הנפקת המסמכים הנדרשים, במיוחד הנפקת תעודת לידה ישירות ברומניה, שתאפשר לכם להתחיל את התהליך ולהציג את הזכאות שלכם לקבלת הדרכון הרומני.

איך ניתן לבדוק את הזכאות שלנו לדרכון רומני?

כל שאתם צריכים הוא לפנות אלינו באתר או בטלפון ובמהלך השיחה הראשונה נשאל אתכם מספר שאלות ונאבחן את הזכאות שלכם או פוטנציאל הזכאות בהתאם לחוק הרומני. בדיקת הזכאות הינה ללא תשלום וללא התחייבות.

lawyer
המדריך לזכויות חיילים ואנשי כוחות הביטחון: קבלו מה שמגיע לכם!

חיילים ואנשי כוחות הביטחון זכאים למגוון זכויות מעוגנות בחוק, בצווים ובפקודות הצבא. זכויות אלה כוללות בין היתר: זכויות רפואיות, תנאי שירות הוגנים, שכר ותשלומים שונים, זכויות משפטיות ועוד. המטרה העומדת מאחורי זכויות אלה היא להבטיח את רווחתם, הגנתם ושמירת זכויותיהם.

ציוד להגנה עצמית
המדריך המלא לציוד להגנה עצמית: מה נדרש בדיוק?

ההבנה המודרנית של ההגנה עצמית מעלה את התחום לגבהים חדשים, מעבר למהלך פיזי של קרב. ההגנה עצמית הכוללת משלבת רכיבים שונים החל מהתנהגות, שליטה עצמית ועד לשימוש בציוד להגנה עצמית ממוגן. בעזרת הציוד הנכון, ניתן להגן על עצמך במצבים של סיכון.