תקן וגודל מקומות חניה

תוכן עניינים


כאשר אדם מגיע עם הרכב שלו לחניון כלשהו, הוא מחפש חנייה פנויה והדבר שמעניין אותו הוא למצוא אותה כמה שיותר מהר. בוודאי הוא לא חושב על המרחק שבין קו לקו בשרטוט החנייה ובוודאי שהוא לא חושב על הרוחב או אורך החנייה הנדרשת בכדי להבטיח חנייה נוחה ובטוחה. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי מידות חנייה מהוות דבר חשוב ביותר והן נקבעות בהתאם לתקן. בין אם מדובר על חנייה פרטית ובין אם מדובר על חנייה ציבורית, הרי שיש צורך שהמידות שלה יהיו תואמות לתקן הנדרש בישראל. אם אתם בונים בית פרטי עם מקום חניה פרטי, חשוב שתבינו מהו התקן הישראלי הנוגע לתחום מידות חניה.

מידות תקינות לחניית רכב

מידות החנייה לרכב יקבעו בהתאם לסוג הרכב. ככלל, רכב פרטי עד 4 טון מהווה את הסטנדרט המוחלט בתחום זה. יחד עם זאת, ניתן לראות גם חניות ייעודיות עבור משאיות, קטנועים, אוטובוסים ועוד, כאשר את מקומות החנייה הללו יסמנו סימונים מתאימים בהתאם לתקן המתאים. עבור רכב פרטי עד 4 טון תקן מידות החניה מגדיר את המידה הרצויה לחנייה כ5 מטר אורך ו2.4 מטר רוחב. יחד עם זאת, ועדת התכנון והבניה אשר עוסקת בתחום אישור הבנייה של אזור חנייה, אשר יכולות לאשר חנויות במידות גדולות או קטנות יותר וזאת בהתאם למינימום האפשרי שמתחתיו אין אפשרות לאשר את המקום כאזור חנייה.

 

מה החשיבות של מידות חנייה בהתאם לתקן

על אף שאת רוב האנשים באמת לא מעניין מהן מידות החנייה של כל חנייה, חשוב מאוד להבין כי כאשר מעוניינים לחנות במקום כלשהו, יש להבין כי מידות החנייה מהוות דבר חשוב ביותר. אנשי מקצוע כגון: יועץ תנועה וחנייה, הקדיש לא מעט זמן ומאמץ לתכנן מידות חנייה במקומות ציבוריים בצורה ראויה ותקינה על מנת שכל רכב ייכנס לחנייה שלו בצורה בטוחה וקלה ואף יחנה בה בצורה בטוחה ומרווחת. המטרה של מידות התקן היא למנוע צפיפות רכבים באופן אשר יסכן אותם במכות ושריטות מרכבים סמוכים. התקן של מידות החנייה אשר מפרט את מידות הרוחב והאורך של החנייה התקנית וכן גודל מרבי ומינימלי של חניה הוא דבר חשוב ביותר בכל מגרש חנייה ועל כן, בין אם מתכננים מקומות חנייה במתחם ציבורי, במתחם מסחרי או אפילו בבניין משותף או בבית פרטי, יש צורך להיעזר בשירותיו של יועץ תנועה וחנייה מקצועי ומומחה בתחום אשר יתכנן זאת בהתאם למידות התקן ובהתאם לכל הפרמטרים האחרים שיש לקחת בחשבון, כאשר מתכננים מקומות חנייה בכל מקום באשר הוא.

אם אתם זקוקים לשירותיו של יועץ תנועה וחנייה, בדקו כי מדובר על איש מקצוע שהוסמך לעסוק בתחום לאחר שלמד אותו, שיש לו ניסיון, ותק וידע מקצועי רחב היקף בתחום זה, על מנת לבצע את עבודתו כנדרש.

 

 

עבודה
טיפים לחיפוש עבודה אחרי גיל 50

מציאת עבודה חדשה לאחר גיל 50 יכולה להיות אתגר מרתיע, בשל הדינמיקה המשתנה במהירות בשוק העבודה, ההתקדמות הטכנולוגית, ולמרבה הצער, הטיות גיל שעדיין נפוצות בתעשיות רבות. 

טיפול בהזעת יתר: מה אתה צריך לדעת?

הזעת יתר היא מצב שבו הגוף מפריט כמויות מופרזות של זיעה, לעיתים באופן חריג ולא תקני. זיעה היא תהליך טבעי שבו הגוף משחרר את החום המיותר, אך במקרים של הזעת יתר ישנה יתר-פעילות של בלוטות הזיעה. זיהוי התופעה מתבצע לעיתים קרובות באמצעות תלונות כמו רטיבות יתר בכף היד, הידיים, הרגליים או האגן.

צמיג רכב
השוואת מחיר צמיגים לרכב- בטיחות לרכב

אם אתם זקוקים לצמיגים חדשים לרכב שלכם, חשוב מאוד שתדעו כי עליכם לרכוש אותם בצורה נכונה. בהתאם לבדיקות של משרד התחבורה, לא מעט רכבים כיום נוסעים כביש והצמיגים שלהם לא תקינים או שחוקים יתר על המידה. חשוב לדעת כי נסיעה עם צמיגים שחוקים לא בטוחה כלל ולכן, בכל מקרה שבו עבר זמן רב מאז שבדקתם את הצמיגים שלכם, בכל מקרה שבו אתם חשים כי הצמיגים ברכב שלכם שחוקים ואין להם אחיזה טובה בכביש, חשוב מאוד שתפנו למקום שבו ניתן להחליף צמיגים בצורה הטובה ביותר.