10 מעיינות מומלצים וצוננים כדי לעבור את הקיץ בשלום

תוכן עניינים

רמת החום בקיץ הישראלי שוברת שיאים מדי שנה בייחוד בחודשים ביולי ובאוגוסט. הדבר נובע בעיקר מההתחממות הגלובלית שהולכת ותופעת תאוצה מדי שנה. עדות חיה לכך ניתן לראות בימים האחרונים בצרפת ואנגליה שהטמפרטורות שם שוברות שיאים חדשים ועברו את ה 40 מעלות צלסיוס.

שהקיץ נראה כך צריך לתכנן את טיולי הקיץ שלכם בהתאם. ריכזתי עבורכם 10 מעיינות שווים ומומלצים שיצננו את הקיץ שלכם ויהפכו אותו לקריר ונוח יותר . היתרון הגדול של המלצות אילו טמון בכך שניתן להגיע עם הרכב עד למעיין מה שמונע ממכם ללכת בשיא החום בשמש הקופחת והיוקדת ולהגיע הישר אל לב ליבו של המעיין המרענן.

חלק מהמעיינות כוללות מקומות ישיבה מוצלים וגם המעיין עצמו מוצל. וחלק לא.
חשוב מאוד להשאיר נקי אחריכם, מדובר על מעיינות מהיפים, הקסומים והמטופחים בארץ.

 

להלן ריכוז המעיינות שמומלץ לבקר בקיץ הקרוב :

עין פיק – מעיין קריר וצונן הנמצא למרגלותיו של הכפר הסורי פיק שבדרום רמת הגולן. המעיין נקי מאוד מזכיר במבנהו אמבטיה, לידו יש נביעה עם מים צלולים משגעת ביופיה.

המעיין נמצא כ 7 דקות הליכה מהחנייה, אפשר גם לשלב טיול סיור קצר בשרידיו של הכפר , יש בו שבילים ונקודת תצפית יפה לעבר הכנרת. איך מגיעים בוויז ? עין פיק . המעיין נמצא סמוך לקיבוץ אפיק.

עין אי"ה – עוד מעיין השייך לפנתיאון מעיינות רמת הגולן , המעיין צופה למשולש הגבולות : ישראל ,ירדן סוריה. יש לצדו עץ גדול שאפשר לעשות בו הפסקת אוכל או לפתוח פק"ל קפה. בין המעיין לחנייה אין הליכה והם צמודים אחד לשני. לאוהבי טיול אפשר לצאת לטיול לנחל מיצר הסמוך . איך מגיעים ? בוויז : עין אי"ה.

עין עלמין – אחת מבריכות הקצינים הסורים בגולן .מעיין אולטימטיבי למשפחות וילדים , מאוד פופולרי ולכן בקיץ עמוס מאוד , מומלץ להגיע מוקדם . זהו מעיין מלבני רחב ידיים שכל כולו מוצל המים בו קרים מאוד , אך לאור זאת שסביבת המעיין מוצלת ומרחק ההליכה כ 5 דקות מהחנייה. איך מגיעים ? בוויז : עין עלמין.

עין אמפי – מעיין פחות מוכר ברמת הגולן , בעל מבנה עגול עם מדרגות ירידה אליו , זמן הליכה מהרכב כ- 3 דקות לערך. יש במקום נדנדה ממנה ניתן לקפוץ למים. איך מגיעים ? בוויז : עין אמפי. נמצא לא הרחק מצומת בית המכס.

עין אורחה (הג'וחדר) – מעיין מושקע עם פינת ישיבה מוצלת לצדו , למעיין זה ניתן להגיע עם הרכב ממש בסמוך אליו , הוא גם מוצל . יש מעקה ירידה למים (כמו בבריכות ציבוריות) והוא עמוק יחסית לכן אם באים עם ילדים מומלץ להביא מצופים. איך מגיעים ? בוויז :עין אורחה. נמצא בין היישובים קשת וחיספין בגולן.

עין תאו (עין ג'חולה) – מעיין יפהפה בגליל העליון , המעיין נמצא בתוך שמורת טבע מרשימה ביופיה למרות שלשמורה עצמה אסור להיכנס. ולמעיין הסמוך כן מותר. שטח המעיין מוצל לחלוטין , אמנם אין מקומות ישיבה צמוד אליו אך הוא אינו עמוק ומימיו צלולים. איך מגיעים? בוויז : עין תאו. נמצא ממש צמוד לצומת כ"ח.

עין הדייג – מעיין הנמצא בעמק החולה , זהו מעין צר ומוארך הנמצא בין דקלים , מימיו קרים מאוד והוא רדוד, כך שהוא בול לפעוטות , גם מיקומו האטרקטיבי , סמוך לכביש 90 והמרחק הקצר מן החנייה הפכו אותו למומלץ למשפחות. איך מגיעים ? בוויז :עין הדייג.

עין מגדל – זכה לכינוי "המעיין צלול ביותר בארץ", המעיין ממוקם בעמק המעיינות ליד בית שאן, מדובר מעיין שקרקעיתו נראית בבירור והוא ברור כמו וזך כמו כדור בדולח. יתרון נוסף מעין זה הוא תחילת המסלול הרטוב של נחל הקיבוצים. איך מגיעים? בוויז :פארק המעיינות מהחנייה הליכה של 5 דקות ואתם שם.

עין מודע – המעיין הגדול ביותר בארץ , מזכיר בריכה אולימפית ,מעיין ענקי מוצל עם מקומות ישיבה סביבו , הוא נמצא גם כן בעמק המעיינות. עומקו משתנה אך מומלץ להגיע לפה גם עם מצופים. איך מגיעים ? או מהחנייה של פארק המעיינות או מצידו השני של הפארק, הליכה של כ 10 דקות בצל,  בוויז :עין מודע .

מעיין אביאל – מעיין זה הממוקם במרכז הארץ הוא אחד היפים , הוא נמצא סמוך לקיבוץ אביאל שבאזור גבעת עדה , אין כמעט מקומות ישיבה סביב המעיין , אך האטרקציה המרכזית היא המפל הנסתר , והבריכה האובלית והמוארכת . להוראות הגעה : עין אביאל

 

חשוב להרבות בשתייה , להקפיד על כובע ואוכל והכי חשוב שמרו על הניקיון !!

הכותב :גיל אהרוני מאתר הטיולים "בא לי לטייל".

 

lawyer
המדריך לזכויות חיילים ואנשי כוחות הביטחון: קבלו מה שמגיע לכם!

חיילים ואנשי כוחות הביטחון זכאים למגוון זכויות מעוגנות בחוק, בצווים ובפקודות הצבא. זכויות אלה כוללות בין היתר: זכויות רפואיות, תנאי שירות הוגנים, שכר ותשלומים שונים, זכויות משפטיות ועוד. המטרה העומדת מאחורי זכויות אלה היא להבטיח את רווחתם, הגנתם ושמירת זכויותיהם.

ציוד להגנה עצמית
המדריך המלא לציוד להגנה עצמית: מה נדרש בדיוק?

ההבנה המודרנית של ההגנה עצמית מעלה את התחום לגבהים חדשים, מעבר למהלך פיזי של קרב. ההגנה עצמית הכוללת משלבת רכיבים שונים החל מהתנהגות, שליטה עצמית ועד לשימוש בציוד להגנה עצמית ממוגן. בעזרת הציוד הנכון, ניתן להגן על עצמך במצבים של סיכון.