Raspberry PI

תוכן עניינים

   המחשב הקטן פורץ הדרך – Raspberry PI

הפיתוח הבריטי בתחום פתרונות מחשוב, הפך ללא ספק פורץ דרך. את המחשב הקטן והזול הזה, פיתחו באנגליה, כאשר המטרה הראשונה של הפיתוח הספציפי הזה הייתה, קידום החינוך במדעי המחשב, מה שיאפשר לאנשים מכל רובדי הגילאים ללמוד את תוכנות המחשב באופן פרקטי פשוט ונוח. ישנם מאפיינים שונים למחשב הקטן הנקרא בשמו המוכר יותר  Raspberry PI. הוא מכיל חיישנים  ואביזרים שונים וכן, גם במובן הפיזי, הוא מסוגל להדליק אורות, לנפח בלונים, לירות חפצים זעירים והכל בשיא הקלות והמהירות. היתרונות הנוספים של מחשב קטן הם,הפעלת מערכת בית חכם. מחשב קטן, זול וחכם זה יכול להפעיל מכשירי חשמל בביתכם כאשר הוא פועל כשרת ווב.

מחיר זול למחשב קטן וחכם

בתקופת הקורונה, כאשר היה מחסור בבית בעמדות עבודה, אנשים גילו את מחשבי כרטיס – RASPBERY PI חיברו אותו לטלוויזיה או למסך פנוי אחר שהיה בביתם, ונהנו מעמדת עבודה שאף תומכת בזום.  חשוב לציין כי מחשב קטן וגאוני זה, ניתן לחבר גם ל- OFFICE וכן לשרת DNS. ניתן לרכוש את המחשב החכם עם  זיכרון של ג'יגה בייט 1 או עם 8 גיגה בייט.  בשנים האחרונות, מחשב קטן וחכם מסוג זה, הפך למאוד פופולארי ורבים עושים  בו שימוש.  היום גם בתקופת המלחמה כאשר מכללות ואוניברסיטאות באזורי הדרום והצפון עובדים באמצעות הזום, סטודנטים רבים מוצאים במחשב הקטן והיעיל שימוש רב.

המאפיינים הייחודיים של Raspberry PI

למחשב הקטן   Raspberry PI – היבואן הרשמי בישראל אפשר למצוא מאפיינים ייחודיים כגון:

  • גודלו של המחשב הקומפקטי, הוא כשל כרטיס אשראי, מה שגורם לו להיות ממש  מתאים ביותר לפרויקטים שהמקום בהם מוגבל.
  • ניתן לעשות במחשב ,שימוש רב תכליתי למגוון רב של יישומים כמו לדוגמא, גלישה ברשת ועד להפעלת שרתים ולשליטה בחומרה.
  •   במחשב זה, ישנם פינים מסוג GPIO, אשר מאפשרים לכם לחבר ולשלוט חומרה חיצונית ולכן, הוא הפך לנפוץ בקרב חובבי אלקטרוניקה ורובוטיקה בשית DO IT YOURSELF.
  • מחשב זה, כולל גרסה של מערכת הפעלה LINUX, אשר מותאמת לחומרה.
  • ישנם המון מדריכים, פורומים ומשאבים זמינים, מה שמאפשר לקהילה הגדולה שרכשה מחשב חכם זה, בסיוע פתרונות של כל בעיה.

התקנה פשוטה של מחשב מסוג Raspberry PI

גם ההתקנה של מחשב חכם מסוג   Raspberry pi  היא די פשוטה, כרטיס הזיכרון, מופיע כדרייבר ואז, ממשיכים בהתקנה בעזרת כלי אשר נקרא  Raspberry Pi Imager , זוהי בעצם תוכנה קטנה שמתקינים על המחשב והיא זו אשר דואגת לצרוב את מערכת ההפעלה שאתם בחרתם על כרטיס הזיכרון שלכם. עבודת ההתקנה ממש לא מורכבת ויש להמתין בעת התקנת התוכנה, עליכם לבחור את מערכת ההפעלה המועדפת עליכם ואת התיקייה. יש להמתין ברגע שההתקנה מסתיימת ואז, עליכם פשוט לנתק את כרטיס הזיכרון ולחבר אותו לרסברי.

לסיכום

מי שמחפש פיתרון זול ויעיל מאין כמוהו, מומלץ שירכוש את רסברי פי אי, אז יש לדעת כי בחירה זו עשויה להיות מצוינת.

טיפול בהזעת יתר: מה אתה צריך לדעת?

הזעת יתר היא מצב שבו הגוף מפריט כמויות מופרזות של זיעה, לעיתים באופן חריג ולא תקני. זיעה היא תהליך טבעי שבו הגוף משחרר את החום המיותר, אך במקרים של הזעת יתר ישנה יתר-פעילות של בלוטות הזיעה. זיהוי התופעה מתבצע לעיתים קרובות באמצעות תלונות כמו רטיבות יתר בכף היד, הידיים, הרגליים או האגן.

צמיג רכב
השוואת מחיר צמיגים לרכב- בטיחות לרכב

אם אתם זקוקים לצמיגים חדשים לרכב שלכם, חשוב מאוד שתדעו כי עליכם לרכוש אותם בצורה נכונה. בהתאם לבדיקות של משרד התחבורה, לא מעט רכבים כיום נוסעים כביש והצמיגים שלהם לא תקינים או שחוקים יתר על המידה. חשוב לדעת כי נסיעה עם צמיגים שחוקים לא בטוחה כלל ולכן, בכל מקרה שבו עבר זמן רב מאז שבדקתם את הצמיגים שלכם, בכל מקרה שבו אתם חשים כי הצמיגים ברכב שלכם שחוקים ואין להם אחיזה טובה בכביש, חשוב מאוד שתפנו למקום שבו ניתן להחליף צמיגים בצורה הטובה ביותר.

lawyer
המדריך לזכויות חיילים ואנשי כוחות הביטחון: קבלו מה שמגיע לכם!

חיילים ואנשי כוחות הביטחון זכאים למגוון זכויות מעוגנות בחוק, בצווים ובפקודות הצבא. זכויות אלה כוללות בין היתר: זכויות רפואיות, תנאי שירות הוגנים, שכר ותשלומים שונים, זכויות משפטיות ועוד. המטרה העומדת מאחורי זכויות אלה היא להבטיח את רווחתם, הגנתם ושמירת זכויותיהם.

ציוד להגנה עצמית
המדריך המלא לציוד להגנה עצמית: מה נדרש בדיוק?

ההבנה המודרנית של ההגנה עצמית מעלה את התחום לגבהים חדשים, מעבר למהלך פיזי של קרב. ההגנה עצמית הכוללת משלבת רכיבים שונים החל מהתנהגות, שליטה עצמית ועד לשימוש בציוד להגנה עצמית ממוגן. בעזרת הציוד הנכון, ניתן להגן על עצמך במצבים של סיכון.