שעתי או גלובלי? בואו נדבר על זה –

תוכן עניינים

אם תשאלו את ההורים שלכם, הם יגידו לכם שבתקופתם השכר החודשי והגלובלי שלט בשוק. אצל הדור שלנו לעומת זאת, המצב אחרת. כדי להתקדם ולענות על בעיות, הובלנו מגוון שינויים בשוק העבודה, גם בסוגיית השכר.

שכר גלובלי טמן בחובו בעיה שלא היה ניתן להתעלם ממנה: עובדים היו מבלים זמן רב בעבודה, שלא מותאם לשכר הגלובלי שלהם. מכאן, נולדה האופציה לתשלום שעתי או יומי, ותשלום נוסף עבור שעות נוספות.

תתפלאו לגלות כי עובדים רבים לא מודעים לאיך שכרם מושלם ונעזרים בייעוץ חיצוני.

זכויות של עובדים גלובליים ושעתיים/יומיים

על פי החוק, תעריף גלובלי מותאם למשרות בדרגות גבוהות, משרות שאי אפשר לנטר בהן את היקף העבודה, ומשרות שלרוב מתבצעות לא במשרד. מדובר במשרות גמישות, בהן העובדים לא נמצאים באופן קבוע באותו המקום. על בעל העסק שבוחר לשלם לעובדיו לפי תעריף גלובלי אחריות רבה; עליו להראות כי המשרה אכן עומדת בקריטריונים שציונו לעיל, וכי יש דמיון בין אופי המשרה לתנאי ההעסקה.

ואם לא ידעתם – אין פערים בזכויות בין העובדים בשכר חודשי לבין העובדים בשכר שעתי/יומי. מבחינה משפטית, כולם זכאים לתשלום זכויות סוציאליות. מתי יש סכנה לניצול העובד? במצב בו עובד מקבל משכורת חודשית גלובלית ואינו בעל תפקיד מפתח בכיר.

אז, מה בעייתי דווקא בשכר הגלובלי?

בעבר, שכר זה היה מותאם למשרה עם היקף מסוים של שעות חודשיות. אבל אז, התפתח לו לאט לאט תחום ההיי טק שהוביל מהפכת שעות בעולם העבודה. העובדים חצו את היקף השעות שעליו דיברנו, ולא תוגמלו כמו שצריך. הפערים היו גדולים ולא היה מענה על סוגיית השעות הנוספות.

על פי החוק, אין להחשיב את השעות האלו בתעריף הגלובלי, למעט מקרים חריגים. בעל העסק יכול להחשיב בתעריף הגלובלי תוספת תמידית עבור השעות המדוברות, אך יהיה עליו לשלם תוספת זו גם אם העובדים לא עבדו שעות נוספות. אם העובדים עבדו מעבר לשעות אלו, על בעל העסק להשלים את ההפרש.

מבחינה משפטית, הן עובדים יומיים והן שעתיים יזכו לתוספת נפרדת על שעות נוספות, בתנאי שהם עובדים 5 ימים בשבוע התוספת היא על כל שעה אחרי השעה התשיעית של העבודה. אם מדובר בשישה ימים – התוספת היא על כל שעה אחרי השמינית. כך כל עובד מקבל תוספת כספית שמותאמת לזמן העבודה האמיתי שלו. השאיפה היא לצמצם את התופעה בה בעלי עסקים מעבידים את העובדים יתר על המידה.

אז מה בכל זאת שונה בין עובד גלובלי לעובד שעתי או יומי?

דמי חגים: לעומת מי שעובד גלובלי, עובד שעתי יכול לקבל תשלום עבור חג בתנאי שעבד לפני ואחרי החג, אם החג לא התרחש בזמן שבכל מקרה הוא לא צפוי לעבוד בו. הגלובלים יהיו זכאים לתגמול מלא.

פיצוי במקרה של פיטורים ממקום העבודה: איך הפיצויים ישוכללו? במקרה של תעריף שעתי – ממוצע של שנים עשר המשכורות האחרונות. במקרה של תעריף גלובלי – על פי המשכורת האחרונה.

פעמים רבות מטבע החיים הדינאמיים, גם מקום העבודה וגם העובדים לא יכולים להתחייב להיקף שעות מסוים. לכן האופציה הנבחרת שמאפשרת את חופש הפעולה המקסימלי ביותר היא עבודה יומית/שעתית.

שעון נוכחות מקאנו - לחסכון עצום בהוצאות השכר

איך מנהלים שעות עבודה לעובד שעתי או גלובלי?

מעסיקים יקרים, בין אם אתם משלמים לעובדים שלכם על בסיס שעתי יומי או על בסיס גלובלי, סוגיית השכר היא ההוצאה הכי גדולה שלכם בעסק, על זה אי אפשר להתווכח.

כפי שהבנתם מכתבה זו, סוגיית השכר היא נושא שמצריך גמישות תוך דאגה לעובדים. שעון נוכחות מקאנו היא כלי שיכול להקל עליכם כמעסיקים בכל מה שקשור לניהול שעות העבודה. בין אם תבחרו בחוזה שעתי/יומי או גלובלי מערכת שעון נוכחות מקאנו תחשב לכם את שעות העובדה על פי חוזה העבודה הרלוונטי, יתרה מזאת ניתן לשלב מספר חוזים כך שגם אם יש לכם עובדים שעתיים וגלובליים ניתן לנהל את שעות הנוכחות של כל העובדים במערכת נוכחות אחת.

יתרון נוסף ומאוד משמעותי בשעון נוכחות meckano היא מתחברת בצורה קלה לכל מערכות השכר בישראל ומבטיחה נתונים מדויקים ושקט נפשי. בלחיצת כפתור אחת ניתן לייצא את הדוחות למערכת השכר ולהפיק משכורות במהירות וללא טעויות חישוב, דבר אשר מאוד חשוב לשביעות רצון העובדים ותורם לכך שעובדים לא יעזבו.

חשוב מאוד, יש לכם עובדים שעתיים ואתם לא רוצים שהם יחרגו מהשעות? מערכת נוכחות מקאנו מאפשרת גם לקבל התראות אוטומטיות לדוגמה כאשר עובדים חורגים משעת הכניסה והיציאה או שהעובדים חרגו מ-12 שעות עבודה במשמרת ועוד מגוון אוטומציות ששומרות עליכם המעסיקים, בנוסף מאפשרת הקשחה של שעות הנוכחות ועוד.

 לסיכום

הבחירה בין שכר שעתי לשכר גלובלי נושא השלכות משמעותיות הן על המעסיקים והן על העובדים כאחד. ככל שהחברה שלנו מתפתחת, כך גם הציפיות סביב פיצוי הוגן וזכויות עובדים גבוהות. בין אם אתה בעל עסק שמתמודד עם המורכבויות של מבנה שכר או עובד המבקש להבין את הזכויות שלך, חשוב לתת עדיפות להוגנות ואחריות. עם הטכנולוגיה המתקדמת של מערכת שעון נוכחות מקאנו, ניהול שעות העבודה מעולם לא היה קל יותר. ממעקב מדויק אחר נוכחות ועד לשילוב חלק עם מערכות שכר, כלים אלה מחזקים מעסיקים לשמור על תקני עבודה תוך ייעול תהליכים אדמיניסטרטיביים.

מנהל פיתוח עסקי מחפש מחפש עובדים.
מנהל פיתוח עסקי מחפש מחפש עובדים.

מנהל פיתוח עסקי בעל מוניטין מחפש כעת אנשים מיומנים שיצטרפו לצוות שלהם. זוהי הזדמנות מרגשת למי שמחפש לצמוח ולהתקדם בתחום הפיתוח העסקי. החברה מציעה סביבת עבודה דינמית והזדמנות לעבוד על פרויקטים חדשניים שיאתגרו את העובדים ויהוו השראה.

מפתח דרושים - הפיתוח העסקי הבא
מפתח דרושים – הפיתוח העסקי הבא

עסקים מתפתחים כל הזמן, וכתוצאה מכך, הצורך בפיתוח עסקי אסטרטגי מעולם לא היה קריטי יותר. בנוף התחרותי של היום, חברות חייבות להתמקד בהנעת צמיחה באמצעות אסטרטגיות ויוזמות חדשניות שיניעו אותן לשלב הבא.

מאמרים בנושא: תהליך הפיתוח העסקי
מאמרים בנושא: תהליך הפיתוח העסקי

פיתוח עסקי הוא תהליך הכולל יצירה ויישום הזדמנויות צמיחה בתוך חברה. זה יכול לכלול יצירת שותפויות, התרחבות לשווקים חדשים או פיתוח מוצרים ושירותים חדשים. המטרה של פיתוח עסקי היא לעזור לחברה להשיג צמיחה בת קיימא ולהגדיל את הכנסותיה.

מנהל שותף להפצה ותפתח אסטרטגי
מנהל שותף להפצה ותפתח אסטרטגי

מנהל פיתוח עסקי ממלא תפקיד מכריע בזיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות, בנייה ותחזוקה של קשרים עם שותפים, ופיתוח תוכניות אסטרטגיות להנעת צמיחה. הם אחראים ליצירה ויישום אסטרטגיות להרחבת טווח השוק של החברה ולהגדלת ההכנסות.